در راستای ترویج فرهنگ صحیح مصرف انرژی و با هدف بهرهمندی از ظرفیتهای فرهنگی و معنوی شهرستان اسکو، مدیریت برق شهرستان اسکو به همراه رئیس اداره برق ایلخچی با حضرت حجتالاسلاموالمسلمین حافظ نیا امام جمعه شهرستان اسکو دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، محور اصلی این گفتگو، ترویج پویش ملی «مدیریت مصرف» بود که به عنوان راهکاری عملیاتی برای عبور موفق از اوج مصرف برق مطرح گردید.
امام جمعه شهرستان اسکو در این نشست، ضمن قدردانی از تلاشهای خادمان صنعت برق و انرژی، با بیان اینکه اسراف در منابع، مغایر با آموزههای دینی و اخلاقی است، اظهار داشتند: صرفهجویی نه یک انتخاب، بلکه یک وظیفه شرعی و اجتماعی است. همراهی مردم با مسئولین در مدیریت مصرف، جلوهای از همدلی و ایثار برای حفظ آسایش هموطنان است.
وی با تأکید بر جایگاه نماز جمعه و منابر به عنوان پایگاههای روشنگری، آمادگی خود را برای تبیین اهمیت مدیریت مصرف و ضرورت رعایت دمای ۲۵ درجه به عنوان «دمای آسایش» اعلام کرد.
امام جمعه اسکو ضرورت فرهنگ سازی مدیریت مصرف را وظیفه همگانی دانستند و افزودند: وقتی خانوادهها و آموزش و پرورش نقش به سزایی در این خصوص دارند در واقع در یک جهاد همگانی برای پایداری شبکه و پیشگیری از خاموشیها شریک میشوند که این اقدام شایسته تقدیر و تشویق است.
در پایان این دیدار، مقرر شد با بهرهگیری از ظرفیت نهاد امامت جمعه، اطلاعرسانی گستردهتری در خصوص راهکارهای ساده مدیریت مصرف صورت پذیرد تا با همدلی میان دستگاههای اجرایی و مردم عزیز شهرستان اسکو، تابستانی آرام و بدون دغدغه سپری شود.