تاریخ : دوشنبه 1 تير 1405
کد 3730

مدیر دفتر مدیریت مصرف برق تبریز:

مصرف آگاهانه و هوشمندانه لازمه عبور موفق از پیک‌بار ۱۴۰۵

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تبریز، هم‌زمان با اولین روز هفته صرفه‌جویی در مصرف برق با شعار از آگاهی تا همدلی، بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف آگاهانه و هوشمندانه انرژی تأکید کرد و از صنایع، اصناف، تجار و بازرگانان خواست با پیوستن به پویش «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» در تأمین برق پایدار کشور مشارکت کنند.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، سمینار مدیریت انرژی و آشنایی با نحوه محاسبه قبوض برق مشترکان بالای یک مگاوات با حضور صنایع بزرگ منطقه آذربایجان، نمایندگان اتاق بازرگانی، کارشناسان صنعت آب و برق و مدیران حوزه فروش و مدیریت مصرف شرکت‌های توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی و تبریز برگزار شد.
 سید ابراهیم فکاری، در این همایش با اشاره به آغاز هفته صرفه‌جویی در مصرف برق، مدیریت مصرف را یکی از مهم‌ترین الزامات عبور از شرایط اوج بار تابستان دانست و اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مشارکت عمومی در مصرف آگاهانه و هوشمندانه برق هستیم. افزایش دمای هوا و رشد مصرف انرژی، ضرورت توجه به راهکارهای بهینه‌سازی مصرف را دوچندان کرده است.
 وی با اشاره به اجرای پویش ملی «۲۵ درجه؛ قرار همدلی» افزود: این پویش با هدف ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری اجتماعی و مشارکت همگانی در مدیریت مصرف انرژی اجرا می‌شود و از همه مشترکان، به‌ویژه اصناف، تجار، بازرگانان و واحدهای صنعتی درخواست می‌کنیم با تنظیم دمای سامانه‌های سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتی‌گراد و رعایت اصول مصرف بهینه، به این حرکت ملی بپیوندند.
 مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تبریز با تشریح وضعیت شبکه برق کشور و برنامه‌های ابلاغی شرکت توانیر برای کاهش پیک‌بار سال ۱۴۰۵، تعامل مستمر با مشترکان صنعتی دارای دیماند بالای یک مگاوات را از اولویت‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: همکاری صنایع، اتاق بازرگانی و شرکت‌های توزیع برق، نقش کلیدی در عبور کم‌عارضه از پیک‌بار تابستان و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق دارد.
 وی همچنین بر اهمیت توسعه پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در بخش صنعت تأکید کرد و اظهار داشت: صنایع و سرمایه‌گذاران می‌توانند با ورود به طرح‌های بازار بهینه‌سازی انرژی و اجرای پروژه‌های موردتأیید ساتبا، ضمن کاهش هزینه‌های انرژی، از مزایایی نظیر دریافت گواهی صرفه‌جویی انرژی بهره‌مند شوند.
 در پایان این همایش، پنل پرسش‌وپاسخ با حضور مدیران و نمایندگان صنایع برگزار و راهکارهای مدیریت مصرف، کاهش جرایم مرتبط با مصرف برق و توسعه همکاری‌های مشترک برای حفظ پایداری شبکه برق مورد بررسی قرار گرفت.
 
 انتهای پیام/
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 1 تير 1405
  • ساعت 15
  • توسط علی سلیمی گلیزه
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh